babygrejer

Idag började dagen med ett besök hos barnmorskan.
Danne var med och det gick riktigt bra. Det blev ganska mycket pepp ang. min ålder. Vi tog nämligen upp att jag tycker att det kan vara jobbigt att möta äldre personer som är gravida. De har ofta så förutfattade meningar om en som ung mamma. Jag själv och alla runt omkring mig vet att det kommer att gå prima, och att jag är redo för detta. Dock kan jag ha lite svårt att stå på mig om det skulle vara så att någon börjar predika eller dyl. När jag för två månader sen var på en v20 grupp på barnmorskemottagningen var jag klart mycket yngre än de övriga 35+ affärskvinnor med mycket skinn på näsan. Jag kände dirrekt att dessa människor inte skulle bjuda på sig själva och speciellt inte för en 17åring. Så stämningen där var något spänd kan jag säga.


Efter barnmorskan åkte vi förbi Babyland och kollade lite på vagnar. Det börjar bli bråttom nu eftersom Teutonia vagnar har minst 10 veckors leveranstid. På Babyland idag sa de tom 12! Vi hade ju i princip bestämt oss för en Spirit S3 men idag fick vi upp ögonen för en Cosmo. Skillnaden är att Cosmo är lite mindre, har två svängbara framhjul istället för ett och saknar handbromsen. Vi ska tänka över det lite till innan vi beställer. Sen så köpte jag även en söt mössa som låg i en reakorg. Det var denna gång Danne som ville att vi skulle köpa den.
Dessutom hämtade jag ut en gratis babybox med lite prover på bla blöjor, våtservetter, nappar oj en praktisk blöjhink.


. En massa gratis:)
Mössan som Danne köpte 

kommentera mera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0