hej

När jag skulle hem idag efter att ha varit på Bup i Täby fick jag sån satans jävla ryggont. Jag tog mig i vart fall till Sumpan och ner till Lidl för att handla lite smått. När jag står inne på Lidl ringer Danne och ber mig att inte komma hem, han har nämligen tagit dit rörmokarkillar som ska koppla in diskmaskin och nya toaletten. Dock har det gått totalt åt fanders och vattenläckage har uppstått i badrummet. De hade fått ringa till hyresvärden som hade andra rörmokare i lägenheten ovanför och be om hjälp. Och värden får inte förstå att det är jag och Danne som bor i lägenheten som i själva verket står på Dannes vän. Danne som lyckligtvis hade arbetskläder på sig sa att han var byggare eller nåt i den stilen:)
 


Så jag gick runt
ett extra varv på Lidl och tittade lite extra på alla grejer som gick att inhandla. Så köpte jag mig en geisha och satte mig på en bänk ute i solen och väntade...
 Så ringer Danne igen och säger att detta nog kommer att ta tid, säkert en timme. Jag bestämde mig då för att åka hem till storebror min i Örnsberg,släpandes på tung matkasse. Så här sitter jag nu ensam och väntar på att han ska komma hem från jobbet. Tvättat har jag gjort åt honom trots min rygg så nu är jag slut! Hoppas han uppskattar det. 



 Det blir nog en lugn Valborgskväll för mig i år, inge sprit och inge brasa. Bara hemma med stor mage, ryggont och kanske följer med bröderna ut och grillar lite senare.

kommentera mera
Postat av: Johanna Rocky Iron Sparrow (Salander)

jobbigt läge! Hoppas att det blev snyggt i badrummet iaf :)

2010-05-02 @ 15:29:05
URL: http://fuckthesystem.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0