mamma som mormor

Idag ringde mamma mig precis efter att hantverkaren hade gått hem. Hon sa att hon hade tagit fel pendeltåg och nu stod i Sundbyberg. Jag hörde på henne att hon inte var vidare nykter, men erbjöd henne ändå att komma förbi. Det förstod jag ju var anledningen till att hon ringt. Jag tänkte att nu har jag än en gång brutit mot min egen regel att träffa mamma när hon druckit. Jag får bara så dåligt samvete för att hon mår så dåligt. Hon har inget hopp här i livet. Hon har inga mål och ingen vardag. Allt handlar bara om att överleva dagen och ha någonstans att sova. Det är så tragiskt att människor ska behöva tänka så mycket. För det är när man har mycket tid till att tänka som ångesten kommer. Och när ångesten blir tillräckligt stark känner man sig deprimerad. Det är synd att samhället tyvärr inte har möjlighet att satsa på alla stackars hemlösa och missbrukare. Men det har ju andra saker som är minst lika viktiga för att ge de övriga människorna möjlighet till en vardag.


Jag har själv varit på väg dit, men jag är stark, jag ryckte upp mig själv innan det hann gå så pass långt. Jag har varit riktigt deprimerad och kännt att livet är meningslöst, men det enda som går att göra åt detta är att intala sig själv om att det visst finns hopp. Det gäller att tvinga sig själv till att ändra tankesätt, att blicka framåt! För något som jag insåg var att tron på sig själv, tron på att det är möjligt att bestämma själv hur man vill må, var 1000 gånger så effektivt som alkohol och droger. Det hjälper heller inte att skada sig själv. Destruktivt beteende brukar ofta uppmärksammas på fel sätt, endast professionellt folk och friska föräldrar som verkligen bryr sig om sina barn förstår vad det egentligen handlar om. Andra reagerar oftast bara med att: "hon vill bara ha uppmärksamhet" och "han vill att vi ska tycka synd om honom". Synd för att det är inget fel i att vilja ha uppmärksamhet. Trots allt så lider man faktiskt när man är deprimerad. Alla försöker inte ta livet av sig. Vissa bönar och ber om hjälp att lösa situationen. Och ofta även lite medlidande.
Mamma med brorsans äldsta dotter.
Men självklart har jag även fått hjälp med att inse allt detta. Den första februari förra året så träffade jag en man. Han var ganska mycket äldre än mig, jag visste inte ens hur gammal. Han var attraktiv på något sätt. Jag gillade hans stil, hans person, hans ansikte och kropp. Jag sa att jag var 19 fast jag i själva verket bara var 16.
Redan första gången vi pratade med varandra märkte jag att han var äkta. Att han brydde sig, han tyckte synd om mig när jag berättade om min situation. Han kände medlidande och ville något som inegn annan velat, att hjälpa mig. När jag pratade med honom så blev jag klokare för varje ord han sa. Han fick mig att förstå. Han fick mig att vilja. När jag inte var med honom längtade jag till hans trygga famn, och hans sätt att få mig att känna lycka. Jag föll för honom. Jag blev förälskad. Vi började träffas var och varannan dag. Jag blev som besatt av honom. Så fort han inte fanns precis bredvid mig skrek mitt hjärta och min kropp efter honom. Jag kunde inte få nog utav honom, vi smsade och ringde varann hela tiden. Jag märkte att denna person älskar mig på riktigt, för precis den jag är.


I början var jag lite generad över hans ålder, och även han tyckte att det var lite jobbigt att berätta för sina vänner att han träffat lilla mig. Han ljög upp mig till dryga 20. Och jag sa till mina nära att han var ett antal år yngre än han verkligen var. När vi gick ut bad han mig att klä mig vuxet och sminka upp mig lite. Vilket jag gärna gjorde. Dels för att jag var rädd att han skulle lämna mig om jag inte såg ut och betedde mig äldre, dels för att jag så gärna ville slippa folks blickar och antaganden om att han var min pappa eller farbror. Efter ett tag släppte det värsta utav åldersfixeringen. Vi slappnade av och jag fick möta hans vänner och han fick möta några av mina. Men bara de jag litade mest på, de som var mogna nog att ta vår relation på rätt sätt. Allt gick bra och de flesta har idag accepterat oss, även våra respektive familjer.
Och idag väntar vi det finaste och bästa beviset på vår kärlek. 


kommentera mera
Postat av: Ajdins mamma

Hej, hej.

Ville bara tipsa dig om en tävling som jag har på min blogg. Nu har du chansen att vinna en body/t-shirt till din plutt med en personligt text eller bild på :) det vill du inte missa, va? Kika in vettja!!



Ha en underbar dag :)

2010-04-08 @ 14:15:36
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Postat av: Johanna Rocky Iron Sparrow (Salander)

Kiim (haha ja, Kiim - inte Kim), det var otroligt fint skrivet. Att bara läsa detta gör mig så otroligt glad för din skull. Då vet jag att det inte skulle finnas någon bättre för dig än honom. Utan att ens ha träffat honom så vet jag att det inte finns någon annan för dig.



Och ultraljudsbilden, gosh! GRATTIS (igen för typ 1340 gången) :)

2010-05-02 @ 20:42:46
URL: http://fuckthesystem.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0