Vagn

När jag och Danne för ett par dagar sen var och kollade på vagnen på Babyland fick vi upp ögonen för Teutonia Cosmo. Den är väldigt lik Spirit men har två små svängbara framhjul istället för ett och saknar handbromsen. Men andledningen till att den intresserade oss var storleken. Cosmon är nämligen mindre, säkert en decimeter längre och 5 cm smalare. Chassit är mycket lika, samma typ av design. Det är samma liggdel och sittdel till.
Vi som trott att vi var helt säkra på vilken vagn det skulle bli. Nu är vi inte det längre! Dessutom kan vi inte riktigt bestämma oss för färgen. Vi båda gillar ju den lila färgen, men Cosmon vi såg hade en fin Brun färg. Så jag undrar om man kan ta en del i lila och en i brunt. Då får man ju lite omväxling dessutom.
En Brun  vagn skulle vara ett mycket säkert kort. Matchar med allt, passar till båda könen, svårt att trötta. Om vi nu får en liten pojke och köper den lila vagnen. Kommer då folk att ta för givet att han är en flicka? Eller är lila en färg för båda könen. Det tycker då jag. Jag tror att jag får göra en liten plus-/minuslista.
Spirit S3  ....................    Cosmo  ............................................ Lila  ........................ Brun
Bra Handbroms                    Fyra hjul                    Inte som alla andra               Funkar till allt
Stora hjul                            Lättkörd                           Snyggast                 Tröttnar inte på färg



Dåligt Större än Cosmo          Ingen handbroms                 Passar inte pojke?         Alltför vanlig
.....................................................................................    Lätt att tröttna på?

kommentera mera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0