27 augusti

Igår blev jag bjuden på lunch av svärmor på den Japanska restaurangen som är en favorit. Hon gullade med Bobo och jag fick en ledig stund från honom vilket var super. Han är så krävande då han vill vara i famnen hela tiden och när man är ensam så blir det lite jobbigt i längden.

 

På eftermiddagen var jag på efterkontroll hos min gamla barnmorska. Det var så härligt att träffa henne igen, hon tog hand om mig så fint under graviditeten.
Vi pratade om att jag känner mig så mycket säkrare i rollen som mamma än vad jag gjorde som ung gravid. Hon var ett sådant stöd för mig under graviditeten då jag ibland tyckte att allt var besvärligt. Många gånger skämdes jag nästan över att jag blivit gravid. Vad tänker folk egentligen? Att jag inte försökt skydda mig, för ingen i min ålder planerar väl att bli med barn. Jag planerade absolut inte barn utan hade nyligen bytt ut p-pillrerna mot en p-stav i armen, just för att jag var rädd att bli gravid då jag ofta glömde att ta tabletterna.
Men jag blev gravid och jag valde mammalivet för jag visste att det skulle ge mig mening och att jag skulle klara det. Och så rätt jag hade, jag är nu lyckligare än någonsin!

 

Min familj precis efter förlossning



Bobo och hans farmor


kommentera mera
Postat av: Sara

Det är din kusin om du undrar :)

Jag visste inte att du hade en blogg! Det är härligt att allt verkar gå så bra för dig!

2010-08-27 @ 16:31:11
Postat av: Anonym

Hur gammal är Danne? (om man får fråga)

2010-08-28 @ 12:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0